28 Kasım 2011 Pazartesi

BİR HAYALİM VAR GÖKÇEN!

“İnsan ömrü yapılacak işlerin azameti karşısında çok cüce kalıyor Gökçen…Geçtiğimiz yerlerde fabrikaları görmek istiyorum, ekilmiş tarlalar, düzgün yollar, elektrikle donanmış köyler, küçük fakat canlı, tertemiz, sağlıklı insanların yaşayabileceği evler, büyük, yemyeşil ormanlar görmek istiyorum.
Gürbüz çocukların, iyi giyimli çocukların yüzleri sararmamalı, dalakları şiş olmayan çocukların okuduğu okullar görmek istiyorum.

İstanbul’da ne medeniyet varsa, Ankara’ya da ne medeniyeti getirmek istiyorsak, İzmir’i nasıl mamur kılıyorsak, yurdumuzun her tarafını aynı medeniyete kavuşturalım istiyorum. Ve bunu çok ama çok yapmak istiyorum.

Dedim ya, insan ömrü çok büyük işleri başarabilecek kadar uzun değil. Mamur olmalı Türkiye’nin her bir tarafı, müreffeh olmalı…

Devletin yapamadığını, millet; milletin yapamadığını devlet yapmalı. Her şeyi yalnız devletten ya da her şeyi yalnız milletten beklemek doğru olmaz. Devlet ve millet ülke sorunlarını göğüslemede daima elele olmalıdır.

Ben yapabildiğim kadarını yapayım, sonra ne olursa olsun, benim kitabımda yok. Geleceği, geleceğin Türkiye’sini, düşünmek görevim. Bir iş aldık üzerimize, bir savaşın üstesinden geldik, şimdi ekonomik anlamda savaş veriyoruz, daha da vereceğiz…. Bu heyecanı yaşatmak, bu heyecanın ürünlerini görmek lazım.”

(Atatürk’ün, doğu ve güneydoğu Anadolu gezisi sırasında Sabiha Gökçen’le sohbetinden… “Cumhuriyet Yalanları 2- Sinan Meydan syf 425-426)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder