Sizlerin zorunuza ne gidiyorda uğraşıyorsunuz başörtüsüyle. Islâm dinini esas almadan ateist ruhlu insanların yazdıkları kaynaklara inanmaktan sizin kafanızın ici örümcek ağı bağlamış.
Sen okuduğun yazıyı anlamıyormusun? Yazı MÖ 1500'den bahsediyor sen hala MS 620'ye gidiyorsun! İslam dini çıkmadan önce de türbanın varlığını anlatıyor yazı. Oku, oku oku!
Nuh Suresi 3: Eni’budûllâhe vettekûhu ve etîûni. Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2): Şöyle ki, «Allah'a kulluk edin, ondan korkun ve bana itaat edin.» Seyyid Kutub: Allah'a kulluk edin; ondan sakının ve bana itaat edin. Yaşar Nuri Öztürk: "O halde, Allah'a ibadet edin! O'ndan korkun! Ve bana itaat edin ki,
Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımlarına söyle, dışarı çıkarken üstlerine cilbablarını alsınlar. Bu, onların tanınmasını ve bundan dolayı incitilmemelerini sağlar. Allah, Gafûrdur, Rahîmdir." (Ahzab, 33/59).
Adını versen iyi olacak, ismini vermeyenleri genellikle cevaplamıyorum ama verdiğin bilgiler sürekli yanlış olduğu için yine de yorumlarına cevap veriyorum; Ahzab 33: Ve karne fî buyûtikunne ve lâ teberrecne teberrucel câhiliyyetil ûlâ ve ekımnes salâte ve âtînez zekâte ve atı’nallâhe ve resûlehu, innemâ yurîdullâhu li yuzhibe ankumur ricse ehlel beyti ve yutahhirakum tathîrâ(tathîran). Türkçe meali; Elmalılı (sadeleştirilmiş): Hem vakarınızla evlerinizde durun da önceki cahiliyyet devri çıkışı gibi süslenip çıkmayın, namaz kılın, zekat verin, Allah'a ve peygamberine itaat edin! Ey Ehl-i Beyt (peygamberin ev halkı), Allah yalnızca sizden kiri uzaklaştırıp tertemiz, pampak etmek istiyor. Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2): Hem vakarınızla evlerinizde durun da önceki cahiliyet devrinde olduğu gibi süslenip çıkmayın. Namazı kılın, zekatı verin. Allah ve Resulü'ne itaat edin. Ey ehli beyt! Allah sizden kiri gidermek ve sizi tertemiz, pampak yapmak istiyor. Yaşar Nuri Öztürk (33/AHZÂB-33: Evlerinizde de vakarlı oturun. İlk cahiliye teşhirciliği gibi kendinizi teşhir etmeyin. Namazı kılın, zekâtı verin, Allah'a ve resulüne itaat edin. Allah sizden kiri/lekeyi gidermek istiyor ey Ehlibeyt, sizi tam bir biçimde temizlemek istiyor.
Ahzab 59: Yâ eyyuhân nebîyyu kul li ezvâcike ve benâtike ve nisâil mu’minîne yudnîne aleyhinne min celâbîbihinn(celâbîbihinne), zâlike ednâ en yu’rafne fe lâ yu’zeyne ve kânallâhu gafûran rahîmâ(rahîmen). Türkçe meali: Elmalılı Hamdi Yazır: Ey o Peygamber! Zevcelerine ve kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına hep söyle: cilbâblarından üzerlerini sıkı örtsünler, bu onların tanınmalarına, tanınıp da eza edilmemelerine en elverişli olandır, bununla beraber Allah bir gafûr rahîm bulunuyor Elmalılı (sadeleştirilmiş): Ey peygamber, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, dış elbiselerinden (cilbablarından) üzerlerini sıkıca örtsünler! Bu, onların tanınmalarına, tanınıp da eziyet edilmemelerine en elverişli olandır. Bununla beraber Allah, çok bağışlayıcıdır, merhamet edicidir. Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2): Ey peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına hep söyle de cilbablarından (dış elbiselerinden) üzerlerini sımsıkı örtsünler. Bu onların tanınmalarına, tanınıp da eziyet edilmemelerine en elverişli olandır. Bununla beraber Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir. - Yaşar Nuri Öztürk: Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, dış giysilerini üzerlerine alsınlar. Bu, onların tanınmaları ve incitilmemeleri için çok daha uygun bir yoldur. Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir.
Benim görüp anlayabildiğim her iki surede de ne türban var ne de baş örtüsü. Cilbab'ın türban olmadığını ise bilmem anlatmama gerek var mı?
Nuh 3 ten kasıt temiz akıl sahiplerine hitaben senden inkar etmemeni ve ondan korkmanı tavsiye etmiş. Ancak kuranı kerimdede bahsedildiği gibi bu nasihatlerden ancak temiz akıl sahipleri nasipleniyo.. yani tüm akıl sahipleri değil.
Klasik literatürde cilbâbın, dolayısıyla giyim şeklinin ne olduğu konusunda farklı yaklaşımlar yer alsa da baş örtüsü gibi zorunlu bir giysi olduğu yeterince tasrih edilmez. Cilbâbın kadın için bir dış kıyafet şeklinde zorunlu sayılıp sayılmadığı tartışması daha çok ve özellikle modern dönemlerde gündeme gelmiştir. Müslüman kadın için önerilmiş somut ve sabit bir dış kıyafet biçimi bulunmadığından dış kıyafet/cilbâb İslâm toplumlarında zamana ve mekâna bağlı olarak değişiklikler göstermiş, çok defa farklı isimlerle anılmıştır. Aslolan kadının vücut hatlarını belli etmeyecek, tesettürün temel amacını gözetecek biçimde giyinmesi olunca dış kıyafetin şekli ve rengi pek fazla gündeme gelmemiştir. Farklı görüşler ileri sürülmekle birlikte çağdaş İslâm âlimlerinin genel yaklaşımı, normal giysinin örtünmenin temel amaçlarını karşılayacak tarzda olması durumunda ayrıca bir dış kıyafetin (çarşaf vb.) zorunlu görülmediği yönündedir.(İslam Ansiklopedisi cilt 40 sayfa 541)
Sizlerin zorunuza ne gidiyorda uğraşıyorsunuz başörtüsüyle. Islâm dinini esas almadan ateist ruhlu insanların yazdıkları kaynaklara inanmaktan sizin kafanızın ici örümcek ağı bağlamış.
YanıtlaSiltürbanın kökeni te 620 li yıllara dayanıyor Yuh yani
YanıtlaSilSen okuduğun yazıyı anlamıyormusun? Yazı MÖ 1500'den bahsediyor sen hala MS 620'ye gidiyorsun!
Silİslam dini çıkmadan önce de türbanın varlığını anlatıyor yazı. Oku, oku oku!
Senin ananı avradını sikim amına kodumun çocuğu ne derdin var lan baş örtüsüyle göt ne gerek var bunlara bacısını siktiğim
SilBu yazının ne amaçla yazıldığı belli. Yazanın da paylaşanında anasını karısını bacısını sikeyim amanı kodumun köpekleri anananızın amına mı götünüzemi batıyor orospunun evlatları
YanıtlaSilBu yazıyı yazan kişi acaba MÜSLÜMAN MI?
YanıtlaSilTürban bağlamak bir gelenek değil farzdır.Elin sümerini araştıracağına al bir Kuranı kerim mealini açta oku yardım edeyim nuh suresinin 3 ayeti!!!
YanıtlaSilNuh Suresi 3: Eni’budûllâhe vettekûhu ve etîûni.
SilElmalılı (sadeleştirilmiş - 2): Şöyle ki, «Allah'a kulluk edin, ondan korkun ve bana itaat edin.»
Seyyid Kutub: Allah'a kulluk edin; ondan sakının ve bana itaat edin.
Yaşar Nuri Öztürk: "O halde, Allah'a ibadet edin! O'ndan korkun! Ve bana itaat edin ki,
Meallerde örtünmeyle ilgili bir emir göremedim
Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımlarına söyle, dışarı çıkarken üstlerine cilbablarını alsınlar. Bu, onların tanınmasını ve bundan dolayı incitilmemelerini sağlar. Allah, Gafûrdur, Rahîmdir." (Ahzab, 33/59).
YanıtlaSilAdını versen iyi olacak, ismini vermeyenleri genellikle cevaplamıyorum ama verdiğin bilgiler sürekli yanlış olduğu için yine de yorumlarına cevap veriyorum;
SilAhzab 33: Ve karne fî buyûtikunne ve lâ teberrecne teberrucel câhiliyyetil ûlâ ve ekımnes salâte ve âtînez zekâte ve atı’nallâhe ve resûlehu, innemâ yurîdullâhu li yuzhibe ankumur ricse ehlel beyti ve yutahhirakum tathîrâ(tathîran).
Türkçe meali;
Elmalılı (sadeleştirilmiş): Hem vakarınızla evlerinizde durun da önceki cahiliyyet devri çıkışı gibi süslenip çıkmayın, namaz kılın, zekat verin, Allah'a ve peygamberine itaat edin! Ey Ehl-i Beyt (peygamberin ev halkı), Allah yalnızca sizden kiri uzaklaştırıp tertemiz, pampak etmek istiyor.
Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2): Hem vakarınızla evlerinizde durun da önceki cahiliyet devrinde olduğu gibi süslenip çıkmayın. Namazı kılın, zekatı verin. Allah ve Resulü'ne itaat edin. Ey ehli beyt! Allah sizden kiri gidermek ve sizi tertemiz, pampak yapmak istiyor.
Yaşar Nuri Öztürk (33/AHZÂB-33: Evlerinizde de vakarlı oturun. İlk cahiliye teşhirciliği gibi kendinizi teşhir etmeyin. Namazı kılın, zekâtı verin, Allah'a ve resulüne itaat edin. Allah sizden kiri/lekeyi gidermek istiyor ey Ehlibeyt, sizi tam bir biçimde temizlemek istiyor.
Ahzab 59: Yâ eyyuhân nebîyyu kul li ezvâcike ve benâtike ve nisâil mu’minîne yudnîne aleyhinne min celâbîbihinn(celâbîbihinne), zâlike ednâ en yu’rafne fe lâ yu’zeyne ve kânallâhu gafûran rahîmâ(rahîmen).
Türkçe meali:
Elmalılı Hamdi Yazır: Ey o Peygamber! Zevcelerine ve kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına hep söyle: cilbâblarından üzerlerini sıkı örtsünler, bu onların tanınmalarına, tanınıp da eza edilmemelerine en elverişli olandır, bununla beraber Allah bir gafûr rahîm bulunuyor
Elmalılı (sadeleştirilmiş): Ey peygamber, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, dış elbiselerinden (cilbablarından) üzerlerini sıkıca örtsünler! Bu, onların tanınmalarına, tanınıp da eziyet edilmemelerine en elverişli olandır. Bununla beraber Allah, çok bağışlayıcıdır, merhamet edicidir.
Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2): Ey peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına hep söyle de cilbablarından (dış elbiselerinden) üzerlerini sımsıkı örtsünler. Bu onların tanınmalarına, tanınıp da eziyet edilmemelerine en elverişli olandır. Bununla beraber Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir.
- Yaşar Nuri Öztürk: Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, dış giysilerini üzerlerine alsınlar. Bu, onların tanınmaları ve incitilmemeleri için çok daha uygun bir yoldur. Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir.
Benim görüp anlayabildiğim her iki surede de ne türban var ne de baş örtüsü. Cilbab'ın türban olmadığını ise bilmem anlatmama gerek var mı?
Nuh 3 ten kasıt temiz akıl sahiplerine hitaben senden inkar etmemeni ve ondan korkmanı tavsiye etmiş. Ancak kuranı kerimdede bahsedildiği gibi bu nasihatlerden ancak temiz akıl sahipleri nasipleniyo.. yani tüm akıl sahipleri değil.
YanıtlaSilEeee, bunun türbanla ne ilgisi var. ayet, içinize Allah korkusu olsun diyor.
SilKlasik literatürde cilbâbın, dolayısıyla giyim şeklinin ne olduğu konusunda farklı yaklaşımlar yer alsa da baş örtüsü gibi zorunlu bir giysi olduğu yeterince tasrih edilmez. Cilbâbın kadın için bir dış kıyafet şeklinde zorunlu sayılıp sayılmadığı tartışması daha çok ve özellikle modern dönemlerde gündeme gelmiştir. Müslüman kadın için önerilmiş somut ve sabit bir dış kıyafet biçimi bulunmadığından dış kıyafet/cilbâb İslâm toplumlarında zamana ve mekâna bağlı olarak değişiklikler göstermiş, çok defa farklı isimlerle anılmıştır. Aslolan kadının vücut hatlarını belli etmeyecek, tesettürün temel amacını gözetecek biçimde giyinmesi olunca dış kıyafetin şekli ve rengi pek fazla gündeme gelmemiştir. Farklı görüşler ileri sürülmekle birlikte çağdaş İslâm âlimlerinin genel yaklaşımı, normal giysinin örtünmenin temel amaçlarını karşılayacak tarzda olması durumunda ayrıca bir dış kıyafetin (çarşaf vb.) zorunlu görülmediği yönündedir.(İslam Ansiklopedisi cilt 40 sayfa 541)
SilGoogle'da RAHİBE BONESİ yazın.
YanıtlaSil