22 Şubat 2017 Çarşamba

TAŞLAR

Hasırcı Mehmet Ağa, bir gün Fuat Paşa'nın yanında iken paşanın pırlanta yüzüğüne dikkatle bakmağa başlamış. Fuat Paşa sormuş.
— Yüzüğüme mi bakıyorsun?
— Evet Paşam. Taşını merak ettim.
— Elmastır.
— Güzel. Fakat faydası nedir?
— Hiç.
— Peki, ne gelir getirir?
— Hiç.
— Yazık. Benim de babadan kalma bir çift taşım var; bana senede elli altın getirir.
— Amma yaptın ha! Ne taşı ki bu?
— Değirmen taşı! Zira bu taş sayesinde hem nafakamı çıkarıyorum, hem hayır hasenat yapıyorum hem de insanlara bu taş sayesinde hizmet ediyorum…

Alıntı: Erdal Akalın

Not:

(Keçecizade Fuat Paşa mı  (1814 İstanbul - 1868 Nice) yoksa Deli Fuat Paşa (1835, Kahire - 17 Nisan 1931, İstanbul) mı olduğunu bilemedim. Ancak keskin zekası ve nüktedanlığı sebebiyle Keçecizade olması büyük ihtimal)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder