24 Mayıs 2016 Salı

NİSAN AYINDA BU KİTABI OKUDUM - 5



KİTABIN ADI
Gine Yeşillendi Niğde Bağları
KİTABIN YAZARI

İ. Nurhan Yüce

KİTABIN ÇEVİRMENİ
-
KİTABIN YAYINEVİ
Başkent Klişe Matbaacılık
KİTABIN BASKI YILI
2016
KİTABIN BASKI SAYISI
1. Baskı   
KİTABIN SAYFA SAYISI
244 syf
KİTABIN DİZGİ/BASKI KALİTESİ
9,5/10  (Dizgi hataları var)
KİTABIN YAZIM-DİL KALİTESİ
9/10 
KİTABIN EDEBİ/SANATSAL/TARİHSEL DEĞERİ
8/10 


Nurhan hanımla aynı sitede evlerimiz bulunması nedeniyle yaklaşık 20 yıla yaklaşan tanışıklığımız var. Birlikte birkaç sene yönetim kurulu çalışma arkadaşlığımızda mevcut.
Niğdeli olmakla her zaman övünen Nurhan hanım, mesleki çok sayıda yayınından sonra, kitabın ön sözünde değindiği gibi annesine verdiği sözü tutarak hem aile tarihlerini ve hem de memleketi Niğde’yi tüm yönleriyle tanıtan bu kitabı kaleme almış.

Elbette yaşadığımız geçmiş yıllar birbirine yakın olmakla çocukluk ve gençlik dönemine ilişkin olaylar yönünden pek çok konuda anlatılanları ben de yaşamış gibiyim.

Ülkemizde aile tarihçiliği ne yazık ki çok eksik ve yetersiz. İlk bakışta dışarıdan kimseleri çok ilgilendirmez gibi görünen bir çok olay ve anlatım aslında kendi belleğimiz ve ülkemiz tarihi açısından ilginçliklerle doludur. (Bu konuda heveslenmedim de değil. Birkaç senedir kafamda evirip çevirdiğim be aile tarihinin yazıya dökülmesi konusu, özellikle 3. Kuşak neslimin dünyaya gelmesinden sonra daha da ağırlık kazanmaya başladı)

Elbette kitabın eksiklikleri var. Aile tarihi ile Niğde tarihi iç içe geçince zaman zaman ağırlığın ne yönde ilerleyeceği de kanımca sıkıntı yaratmış.

Ancak böyle bir konuda cesaretli bir girişimde bulunan arkadaşım ve dostumu kutluyor yazın hayatında başarılar diliyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder