13 Nisan 2016 Çarşamba

OCAK AYINDA BU KİTABI OKUDUM - 12

 

KİTABIN ADI
Rio, Ateş Altında Karnaval (Carnaval no fogo)
KİTABIN YAZARI

Ruy Castro

KİTABIN ÇEVİRMENİ
Nalan Özsoy – Nevin Şeker
KİTABIN YAYINEVİ
MB Yayınevi
KİTABIN BASKI YILI
2009
KİTABIN BASKI SAYISI
1. Baskı   
KİTABIN SAYFA SAYISI
169 syf
KİTABIN DİZGİ/BASKI KALİTESİ
10/10
KİTABIN YAZIM-DİL KALİTESİ
10/10 
KİTABIN EDEBİ/SANATSAL/TARİHSEL DEĞERİ
10/10 


Bazen ummadığınız güzellikteki kitaplar karşınıza çıkar ve çok mutlu olursunuz. Bir büyük marketin ucuz kitaplar reyonunda tanesi 2 TL’ye satılan (Rakamı doğru yazdım) kitapları karıştırırken bu kitap elime geçti. Basit bir karnaval kitabı zannedip karıştırırken ilginç bilgilerin verildiği bir şehir monografisi olduğunu gördüm.

Okuduğumda hiç yanılmadım. Rio kentini anlatan mükemmel bir kitap edinmiştim. Kenti gezmesem de ilk kuruluş tarihlerinden son dönemlerine kadar siyasi olayların, şehirciliğin anlatıldığı kent insanların yaşayışı, yaşama bakışları gibi son derece ilginç bilgiler dışında “Samba” ve “Karnaval”ın doğuşu gibi, Tim Jobin ve Vinicius de Moraes tarafından yazılıp bestelenen “Garota de İpanema” (İpanemalı Kız) şarkısının efsaneleşmiş anlatımına kadar o denli çok şey öğrendim ki. 

Artık, gezmesem de görmesemde ben bir “Rio” ve “Caroica” (Rio halkı) hayranıyım…


Ruy Castro (born 26 February 1948, in Caratinga) is a Brazilian author and journalist. In 1996 he was a co-winner of the Prêmio Jabuti. He is known for his writings concerning Bossa nova and for his biographies, profiling figures such as Garrincha, Nelson Rodrigues and Carmen Miranda.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder