| 
   
KİTABIN ADI 
 | 
  
   
Mozart
  ve Naziler 
Üçüncü
  Reich Bir Kültür İkonunu Nasıl Kullandı (Mozart and the Nazis – How the Third
  Reich abused a cultural icon) 
 | 
 
| 
   
KİTABIN YAZARI 
 | 
  
  
Erik Levi
 | 
 
| 
   
KİTABIN ÇEVİRMENİ 
 | 
  
   
Dilek B.Cenkciler 
 | 
 
| 
   
KİTABIN YAYINEVİ 
 | 
  
   
Kırmızıkedi Yayınevi 
 | 
 
| 
   
KİTABIN BASKI YILI 
 | 
  
   
2011 
 | 
 
| 
   
KİTABIN BASKI SAYISI 
 | 
  
   
1. Baskı    
 | 
 
| 
   
KİTABIN SAYFA SAYISI 
 | 
  
   
302 syf  
 | 
 
| 
   
KİTABIN DİZGİ/BASKI
  KALİTESİ 
 | 
  
   
10/10  
 | 
 
| 
   
KİTABIN YAZIM-DİL
  KALİTESİ 
 | 
  
   
10/10   
 | 
 
| 
   
KİTABIN
  EDEBİ/SANATSAL/TARİHSEL DEĞERİ 
 | 
  
   
10/10   
 | 
 
| 
   
Sepete atılmış ucuz kitapları karıştırırken bu ilginç ve
  güzel kitabı keşfettim. Ülkemizde ne yazık ki klasik müzik ve Mozart (ismi
  dışında) tanınmadığı ve gereken ilgiyi görmediği için 2. Dünya Savaşı öncesi
  ve savaş sırasında devam eden bu çok ilginç ve gerilimli kültür mücadelesinin
  de farkında değiliz. 
Naziler iktidara geldikten sonra algı yönetimi ile
  kitleleri etkilerken, halkın değerli kahramanlarını da propaganda-siyasetinde
  kullanmaktan çekinmediler. 
W. Amadeus Mozart’ın  eser ve bestelerinin nasıl kendi ırkçı
  propagandaları için kullandıklarının bir belgeseli olan kitapta, değerli
  bestecinin müziklerinin librettolarının Almancaya çevrilmesi ve Almanca okunması
  gayretleri, bestecinin orijinal libretto yazarının Yahudi geçmişi karalamaya
  çalışılması, “Sihirli Flüt”ün temasının değiştirilmeye çalışılması, Salzburg
  Festival’inin Nazi propagandasına malzeme yapılması, Yahudi kökenli müzik
  adamlarının sürgün edilmesi gibi birbirinden ilginç konuları kapsayan kitap
  sanırım müzik tarihi açısından olduğu kadar dönem tarihini yakından bilmek
  bakımından değerli… 
 | 
 
  
Professor Erik Levi
External PhD Supervisor - Music 
Phone: +44 1784 443535 
Research interests
Erik Levi is Reader in Music and Director of Performance
  at Royal Holloway. He studied in the Universities of Cambridge and York and
  at Berlin Staatliche Hochschule für Musik. An extremely versatile musician,
  he has interests both in the academic and practical aspects of music, having
  become a worldwide authority on German music of the 20th century especially during the Nazi era  with the
   pioneering booksMusic in the Third Reich (1994)
  and Mozart and the Nazis (2010).
  He has also worked as a professional accompanist, appearing at the South Bank
  and Wigmore Hall, the Aldeburgh Festival and on over thirty BBC Recordings. A
  frequent broadcaster for BBC Radio 3, he also works regularly as a music
  journalist writing articles and CD reviews for BBC Music Magazine and International Piano.
  Erik Levi sits on the executive board of the International Forum for
  Suppressed Music at London's School of Oriental and African Studies and has
  organised a number of Conferences on topics that include music and national
  identity in the 1930s, the composition class of Franz Schreker, Music and
  Displacement, the impact of Nazism on twentieth-century music and most
  recently Hanns Eisler.  The research students he has supervised 
  have submitted PhDs on a wide range of topics including the use of Kitsch  and
  popular culture  in opera during the Weimar Republic, Paul Bekker,
  Alfredo Casella and Italian Fascism, the music of Matyas Seiber and most
  recently, the musical press in Franco’s Spain. . 
 | 
 


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder